Aangepaste dienstverlening gemeente

Door de nieuwe maatregelen rond het coronavirus werken onze medewerkers zo veel mogelijk thuis en is het gemeentehuis grotendeels gesloten.

Publieksbalies

De balies in het gemeentehuis zijn alléén open op afspraak voor spoedzaken. Let op: Wij vragen u om niet naar het gemeentehuis te komen als u hoest of griepverschijnselen heeft.

Maandag tot en met vrijdag van 8.30 tot 17.00 uur.

Tussen 8.30 en 9.00 uur zijn we alléén open op afspraak voor ouderen en mensen die een verhoogd risico hebben op besmetting met het coronavirus. Wilt u hier gebruik van maken? Maak dan een afspraak via telefoonnummer 14 030.

Spoedzaken zijn:

Voor deze spoedzaken kunt u online of telefonisch een afspraak maken via telefoonnummer 14 030.

Heeft u de afgelopen weken een aanvraag gedaan en wilt u het document afhalen? Dan kunt u via de website een afspraak maken.

Voor het bouwloket kunt u momenteel geen afspraak maken op het gemeentehuis. Uiteraard kunt u wel uw vragen blijven stellen over bouwen en wonen. Dat kan via telefoonnummer 14 030. Wilt u weten of u wel of geen omgevingsvergunning voor het bouwen nodig heeft? Doe de vergunningcheck dan op het Omgevingsloket online. Voor het raadplegen van bestemmingplannen kunt u terecht op ruimtelijkeplannen.nl.

(Ook) per 1 juli geldt voor huwelijken het volgende:

  • Bij kleine en gratis huwelijken mogen maximaal 6 personen (inclusief bruidspaar en getuigen) aanwezig zijn.
  • Bij huwelijken in de trouwzaal mogen maximaal 15 personen (inclusief bruidspaar en getuigen) aanwezig zijn.
  • Bij huwelijken op andere locaties bepaalt de locatiehouder het aantal personen, rekening houdend met de richtlijnen van het RIVM.

Deze aantallen zijn ook van toepassing op een partnerschapsregistratie. Overal geldt dat iedereen 1,5 meter afstand houdt, behalve mensen uit hetzelfde huishouden.

Voor uitvaarten op de gemeentelijke begraafplaats gelden vanaf 1 juli de volgende maatregelen om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan:

  • Uitvaartplechtigheden bestaan uit niet meer dan 70 personen.
  • De aanwezigen houden minimaal 1,5 meter afstand van elkaar (behalve mensen uit hetzelfde huishouden).
  • Voor rouwbezoek en condoleancebezoek gelden dezelfde restricties.
  • Om de afstandsregel te kunnen hanteren, zijn er in de aula 65 zitplaatsen beschikbaar en 5 staanplaatsten.

Medewerkers van het Reinigingsbedrijf Midden Nederland (RMN) blijven de containers legen volgens het gewone inzamelschema. RMN vraagt wel aan u om ruime afstand van hun medewerkers te houden. Eerder leegde RMN de GFT-kliko elke week in de zomerperiode, maar dat komt te vervallen: RMN blijft de GFT-kliko deze zomer 2 keer in de week legen.

Recyclingstation 

Het recyclingstation in onze gemeente (Zandbergenlaan 2 in Huis ter Heide) blijft open. Sinds 4 mei is het recyclingstation ook open op de maandag. U kunt vanaf 15.00 uur niet meer aansluiten in de wachtrij. Degenen die al in de wachtrij staan, kunnen gewoon uitladen tot 16.00 uur. Het is tijdelijk niet mogelijk om een aanhangwagen te lenen om daarmee grofvuil weg te brengen.

Op de website van RMN over het coronavirus leest u meer informatie over de maatregelen die zij nemen.

Alle wijkspreekuren van het Sociaal Team zijn tot nader order afgelast. Met vragen over de WMO kunt u elke werkdag van 9.00 tot 13.00 uur bellen met telefoonnummer 030 698 7222. U kunt hier uw zorgvraag melden of overleggen over uw situatie of dat van een familielid. U kunt ook mailen: infosociaalteam@zeist.nl.

Zorgaanbieders volgen de richtlijnen van het RIVM. Dat betekent dat er beperkte dienstverlening is of dat locaties gesloten zijn. Voor vragen over uw persoonlijke situatie kunt u contact opnemen met uw zorgaanbieder. U kunt uw vraag ook altijd stellen aan het Sociaal Team via bovenstaande contactgegevens.

Kijk op de website van Vrijwilligerscentrale Zeist voor verschillende mogelijkheden voor hulp.

Het inlooppunt van het Centrum voor Jeugd en Gezin (CJG) in de Koppeling is gesloten voor bezoek. Ook zijn alle wijkspreekuren afgelast. Het CJG is telefonisch bereikbaar op werkdagen van 9.00 tot 13.00 uur via telefoonnummer 030 82 00 227. U kunt uw vraag ook mailen naar info@cjgzeist.nl.  Kijk voor meer informatie op de website van het CJG.

De studiezaal van het gemeentearchief is tijdelijk gesloten. Daarom kunt u momenteel geen stukken aanvragen.

Wilt u een stuk aanvragen voor een moment later dit jaar, neem dan contact met ons op via de e-mail gemeentearchief@zeist.nl.

Op afstand kan veel werk doorgaan, maar de fysieke ontmoeting is niet mogelijk. De politiek vergadert niet regulier en de prioriteit, ook bij onze samenwerkingspartners, gaat uit naar inzet met de mensen die kunnen werken, op de primaire processen, waaronder de crisisorganisatie.

Het is van belang om inzicht te houden in alle werkzaamheden en activiteiten. Ook zijn er gevolgen voor het reguliere werk. Wekelijks ontvangt de Raad een voortgangswerkbrief die zich richt op het effect van het reguliere werk en wat we in specifieke situaties doen.

Deze documenten kunt u vinden in ons Raadsinformatiesysteem.

Help ons de website verbeteren

Wij werken continu aan de verbetering van deze website. Mist u informatie, kunt u het niet vinden of heeft u een tip? Laat het ons weten. 

Help ons de website verbeteren