Nieuws

Rijbewijs of reisdocumenten laten bezorgen

Inwoners die een nieuw paspoort, identiteitskaart of rijbewijs aanvragen, hoeven die niet meer op het gemeentehuis af te komen halen. U kunt deze documenten tegen een kleine vergoeding nu ook laten bezorgen.

Wethouder Roy Luca: “We kijken steeds naar manieren om onze dienstverlening voor inwoners te verbeteren. Deze maatregel maakt het aanvragen van rijbewijzen en reisdocumenten voor inwoners weer nèt even makkelijker.” Zeistenaren kunnen deze documenten in heel Nederland laten bezorgen (behalve op de Waddeneilanden). Het kan op het woonadres, maar ook op het adres waar men werkt of verblijft.

Hoe werkt het?

U vraagt het paspoort, identiteitskaart of rijbewijs gewoon op de bekende manier aan op het gemeentehuis. Tijdens de aanvraag geeft u aan dat u het document bezorgd wilt krijgen. U betaalt de bezorgkosten van 5 euro per document tijdens de aanvraag. Als het document klaar is, levert de gemeente het document verzegeld aan bij bezorgbedrijf AMP Groep.

Van dit bedrijf krijgt u bericht dat u een bezorgafspraak kunt inplannen. Op de dag van bezorging krijgt u een sms met het tijdstip waarop de bezorger aan de deur komt. De bezorger opent de verzegeling bij u aan de deur. Hij of zij controleert de identiteit van de ontvanger, die tekent voor ontvangst. Zo simpel is het.

Zelf in ontvangst nemen

Degene van wie het document is, kan het document alleen zélf in ontvangst nemen. Een ander kan het niet voor hem of haar doen. Als het een aanvraag is voor meerdere gezinsleden moeten zij allemaal aanwezig zijn op het moment van bezorging. Kinderen ouder dan 12 jaar tekenen zelf voor ontvangst. Onder die leeftijd tekent één van de ouders of verzorgers. Dit moet de ouder of verzorger zijn die bij de aanvraag is opgegeven.

Kijk voor meer informatie bij bezorgen reisdocumenten en rijbewijzen.

 

Dit is een bericht uit de nieuwsbrief van RondZeist. Nieuwsgierig naar de andere berichten? Klik op de link en bekijk de meest recente nieuwsbrief van RondZeist