Parkeervergunningen in Zeist razendsnel geregeld door overstap naar ParkeerService

Een parkeervergunning aanvragen binnen de gemeente Zeist kan vanaf vandaag bij Coöperatie ParkeerService. Naast het aanvragen van vergunningen en abonnementen dragen wij ook de bezoekersregeling over aan ParkeerService. Hierdoor kunnen inwoners voortaan bezoek digitaal aanmelden. 

"De overstap naar ParkeerService zorgt ervoor dat het aanvragen van parkeervergunningen en abonnementen sneller verloopt", aldus wethouder Mobiliteit en Parkeren Wouter Catsburg. “Doordat wij lid zijn van de Coöperatie ParkeerService, kunnen we krachten bundelen. Ik ben ontzettend blij met deze digitaliseringsslag. Inwoners kunnen nu zelf online hun parkeerzaken regelen. Dit zorgt ervoor dat deze processen efficiënter gaan verlopen voor alle partijen." 

Parkeervergunning en bezoekersregeling meteen geldig via het E-loket

Parkeervergunning en bezoekersregeling zijn via zeist.parkeerservice.nl makkelijk aan te vragen met een DigiD en zijn na aanvraag en betaling meteen geldig.

Voor bedrijven is inloggen met eHerkenning op termijn ook mogelijk. Tot die tijd kunnen bedrijven vergunningen via een online formulier aanvragen. 

Digitale bezoekersregeling

Inwoners die in vergunningszones wonen, kunnen voortaan bezoek laten parkeren met de digitale bezoekersregeling. Het bezoek wordt digitaal aangemeld op kenteken.

De digitale bezoekersregeling kost minder dan de papieren kraskaart. Voor bezoek betaalt u voortaan per minuut en maximaal € 1 per uur. De kraskaarten komen op termijn te vervallen. 

ParkeerService biedt ondersteuning

ParkeerService ondersteunt mensen telefonisch of per mail als zij er zelf digitaal niet uitkomen. 

Jarenlange samenwerking

ParkeerService geeft al 10 jaar parkeervergunningen voor ons uit, maar het aanvragen zelf gebeurde nog bij de fysieke balie in het gemeentehuis of via onze website.

Met de introductie van de website zeist.parkeerservice.nl kunnen inwoners parkeerzaken voortaan zelf online regelen.