Collectevergunning

Als u geld of goederen (gebruikte kleding) inzamelt of donateurs werft voor een goed doel, heeft u een collectevergunning nodig. Deze vraagt u minimaal 8 weken voor de collecte aan bij de gemeente.

Let op: uw organisatie moet in het bezit zijn van een CBF-keur (Centraal Bureau Fondsenwerving) of een erkenning van het CBF.

Collectevergunning
Inloggen met DigiD

Meer informatie over DigiD.

Moeilijk?

Vindt u DigiD ingewikkeld? Bekijk dan deze uitleg over DigiD.

Als u geen DigiD heeft, dan kunt u per e-mail of post een vergunning aanvragen. Stuur het aanvraagformulier op naar zeist@zeist.nl of per post naar gemeente Zeist, ter attentie van Administratie, Postbus 513, 3700 AM, Zeist.

Collectevergunning aanvragen (Pdf, 609 kB)

Als u een collectevergunning aanvraagt moet u leges betalen. De factuur wordt verstuurd door de BghU.

Een aanvraag collectevergunning kost € 39,60.

Landelijke organisaties collecteren volgens een vast rooster dat wordt opgesteld door het Centraal Bureau Fondsenwerving (CBF). Organisaties die voor een vaste periode op dat rooster staan, moeten een doorlopende collectevergunning aanvragen.

Collecterooster CBF

Als u een kraam gebruikt bij uw inzamelingsactie, dan heeft u ook een tijdelijke standplaatsvergunning nodig.