Verandering kruising Utrechtseweg, Kromme-Rijnlaan en De Dreef

De kruising tussen de Utrechtseweg, Kromme-Rijnlaan en De Dreef kan de verwachte groei van het verkeer niet meer aan. Door de verwachte toename van het verkeer nemen de files in meerdere richtingen toe tot 2025. Het wordt daardoor moeilijker om Zeist te bereiken. We gaan de Utrechtseweg daarom op een andere manier inrichten.

Informatiebijeenkomst

Op donderdag 22 april 2021 was er een online informatiebijeenkomst voor omwonenden en belanghebbenden. Tijdens deze bijeenkomst presenteerden we samen met aannemer Mourik de historie en het belang van het project. We hebben laten zien hoe de nieuwe situatie er uit komt te zien en een toelichting gegeven op de planning, de verwachte hinder en bereikbaarheid.

Bekijk de informatiebijeenkomst terug

Vragen en antwoorden

Voor en tijdens de bijeenkomst zijn er verschillende vragen gesteld. Deze zijn zoveel mogelijk tijdens de bijeenkomst beantwoord. De meest voorkomende vragen over het project zijn samengevoegd per onderwerp en worden hieronder beantwoord.

Heeft u een specifieke vraag die hier onder niet terugkomt, neem dan contact met ons op via zeist@zeist.nl of telefonisch via 14 030.

Projectgebied

plattegrond projectgebied (jpg, 825 KB)
Het projectgebied is gemarkeerd met een rechthoek op de plattegrond. Klik op de afbeelding voor een grotere versie.

Veranderingen aan de kruising

Fietstunnel Utrechtseweg (jpg, 452 KB)
Dit is een tekening van de fietstunnel zoals deze eruit komt te zien op de Utrechtseweg.

We verbreden de Utrechtseweg naar 2 rijstroken vanuit Zeist in de richting van De Bilt. Onder de Utrechtseweg komt een fietstunnel van de Kromme-Rijnlaan naar De Dreef. Hierdoor kunnen de fietsers veiliger oversteken. Dit doen we in samenwerking met de provincie Utrecht. De verbreding van dit deel van de Utrechtseweg zorgt voor een betere doorstroming en verkeersveiligheid voor auto's, fietsen en openbaar vervoer.

De belangrijkste veranderingen:

  • 2 rijstroken Zeist uit, 1 rijstrook Zeist in
  • fietstunnel van Kromme-Rijnlaan naar De Dreef
  • betere aansluiting aangrenzende percelen
  • stiller asfalt
  • regenwater komt in de bodem terecht en niet meer in het riool
  • meer ruimte voor bomen en gras

animatie van de veranderingen

Naar projectenoverzicht