Klacht

Bent u niet tevreden over ons werk, of dat van een bestuurder of medewerker van de gemeente? Dien dan een klacht in bij het college van burgemeester en wethouders. Dat kan digitaal, in een gesprek of schriftelijk.

Klacht indienen (Verwijst naar een externe website)

Afhandeling van uw klacht

Wij nemen uw klacht nauwkeurig door en nemen daarna contact met u op ter bevestiging van de inhoud van uw klacht. Als het nodig is vragen wij u om verduidelijking. Daarna onderzoeken wij de klacht binnen de gemeente.

Wij zoeken informele manieren om samen met u de klacht op te lossen. Wij leren van uw klacht en proberen zo te voorkomen dat deze niet vaker voorkomt.

Nationale Ombudsman

Bent u niet tevreden over de afhandeling van of uitspraak over uw klacht? Neem dan contact op met de Nationale Ombudsman(Verwijst naar een externe website).

Stuur uw klacht naar: Gemeente Zeist, aan college van burgemeester en wethouders, Postbus 513, 3700 AM  Zeist.

Download het klachtenformulier (pdf, 558 KB)

Een melding of klacht woonomgeving gaat bijvoorbeeld over:

  • kapotte lantaarnpalen
  • onkruid
  • overhangende takken
  • verstopt riool
  • hondenpoep
Melding woonomgeving (Verwijst naar een externe website)