Collectevergunning
U heeft een collectevergunning nodig als u:
- geld of goederen (gebruikte kleding) inzamelt of
- donateurs werft voor een goed doel.
Deze vraagt u minimaal 8 weken voor de collecte aan bij de gemeente.
Let op: uw organisatie moet in het bezit zijn van een CBF-keur (Centraal Bureau Fondsenwerving) of een erkenning van het CBF.
Kosten
Als u een collectevergunning aanvraagt moet u leges betalen. De factuur wordt verstuurd door de BghU.
Een aanvraag collectevergunning kost € 42,55.
Collecterooster
Landelijke organisaties collecteren volgens een vast rooster dat wordt gemaakt door het Centraal Bureau Fondsenwerving (CBF). Organisaties die voor een vaste periode op dat rooster staan, moeten een doorlopende collectevergunning aanvragen.
Andere vergunning
Als u een kraam gebruikt bij uw inzamelingsactie, dan heeft u ook een tijdelijke standplaatsvergunning nodig.
Stuur het aanvraagformulier collectevergunning (pdf, 609 KB) op naar gemeente Zeist, aan Team Administratie, Postbus 513, 3700 AM, Zeist.