Zo werken wij in Zeist
Wij vinden het belangrijk dat u weet wat u van ons kunt verwachten. Daarom houden wij ons aan servicenormen voor al onze kanalen. U bent altijd welkom!
Hier staan wij voor
- U kunt op allerlei manier contact met ons opnemen: via website, telefoon, contactformulier, social media of chatbot. U kiest wat uw voorkeur heeft.
- Uw vraag is het uitgangspunt van ons denken en handelen.
- U blijft op de hoogte van de voortgang.
- U weet wat u van ons mag verwachten en u kunt ons daarop altijd aanspreken.
- Op ons interactieve platform OmZeist kunt u meepraten of meedenken over onderwerpen in de gemeente Zeist.
- U kunt rekenen op ons partnerschap en co-creatie, samen werken wij aan een gemeente waar mensen zich inzetten voor elkaar, elkaar kunnen ontmoeten en samen activiteiten ontplooien.
- U treft ons niet alleen aan in het gemeentehuis. U kunt ons uiteraard ook benaderen als u ons ziet in uw wijk.
- Uw privacy is gewaarborgd.
- Uw klacht of bezwaarschrift wordt snel en, wanneer mogelijk, informeel afgehandeld.
- Uw ideeën en suggesties zijn nodig om onze dienstverlening te blijven verbeteren.
- We leren van onze inwoners en monitoren continu de kwaliteit van onze dienstverlening.
Bezoek
- U kunt langskomen voor het bijwonen van een raadsvergadering, voor het bezoeken van een wethouder of onze burgemeester, om een tentoonstelling te bekijken of om een krantje te lezen. U bent welkom!
- U kunt zelf een afspraak bij één van onze balies inplannen op een moment dat u het beste uitkomt. Hiervan ontvangt u een bevestiging per sms en ontvangt u een herinnering op de dag zelf.
- U kunt voor het afhalen van aangevraagde paspoorten, identiteitskaarten, rijbewijzen, gehandicaptenparkeerkaarten en gezondheidsverklaringen 75+ zónder afspraak terecht bij onze speciale snelbalie.
- U ervaart voldoende privacy.
- U kunt een afspraak maken met het sociaal team of het CJG in uw wijkcentrum.
Contactformulier
- U krijgt dezelfde dag automatisch een ontvangstbevestiging en u ontvangt zo snel mogelijk en uiterlijk binnen 5 werkdagen een inhoudelijk antwoord op uw vraag.
- Als dat niet mogelijk is, dan ontvangt u binnen 5 werkdagen een bericht waarin wij aangeven op welke termijn u antwoord mag verwachten.
Telefoonnummer 14 030
- U wordt snel te woord gestaan en wij proberen uw vraag direct te beantwoorden.
- Als dat niet mogelijk is, wordt u binnen 2 werkdagen teruggebeld met een antwoord of geven wij u aan wanneer u het antwoord kunt verwachten.
Social media
- U kunt via X (voorheen twitter) of Facebook 24 uur per dag, 7 dagen per week uw vraag, melding of opmerking kwijt.
- U krijgt binnen 1 werkdag een reactie op een vraag of melding: dat kan een inhoudelijk reactie zijn of een bericht waarin wij u vermelden op welke termijn u een antwoord mag verwachten.
Post
- U krijgt binnen 5 werkdagen een ontvangstbevestiging.
- U ontvangt zo snel mogelijk en binnen 10 werkdagen een inhoudelijk antwoord. Mocht het antwoord meer tijd vragen, dan vermelden wij op welke termijn u een antwoord mag verwachten.
Onze medewerkers
- Staan u altijd vriendelijk en behulpzaam te woord.
- Zijn altijd benaderbaar en toegankelijk.
- Helpen u snel en accuraat.
- Houden u op de hoogte van het proces van beantwoording.
- Helpen u denkend vanuit mogelijkheden in plaats van beperkingen.
Website
- De informatie is correct, actueel, begrijpelijk, makkelijk vindbaar en voor iedereen toegankelijk.
- U vindt de belangrijkste informatie: van trouwen tot sporten, van kinderopvang tot parkeervergunningen en van afval tot het ondernemersplein.
- Wij vermelden bij de informatie over onze producten en diensten, zoals het aanvragen van een paspoort of een bouwvergunning, wat u nodig heeft om een aanvraag in te dienen, wat de kosten daarvan zijn en hoelang de procedure duurt.
- U treft veel eDiensten en producten digitaal aan.
Chatbot
- U vindt 24/7 op de meeste eenvoudige vragen direct een antwoord.
- U kunt via livechat met één van onze medewerkers chatten. U krijgt dan direct een antwoord op uw vraag, of er wordt uitgelegd wanneer u een antwoord kunt verwachten.