Zo werken wij in Zeist

Wij vinden het belangrijk dat u weet wat u van ons kunt verwachten. Daarom houden wij ons aan servicenormen voor al onze kanalen. U bent altijd welkom!

Hier staan wij voor

  • U kunt op allerlei manier contact met ons opnemen: via website, telefoon, contactformulier, social media of chatbot. U kiest wat uw voorkeur heeft.
  • Uw vraag is het uitgangspunt van ons denken en handelen.
  • U blijft op de hoogte van de voortgang.
  • U weet wat u van ons mag verwachten en u kunt ons daarop altijd aanspreken.
  • Op ons interactieve platform OmZeist kunt u meepraten of meedenken over onderwerpen in de gemeente Zeist.
  • U kunt rekenen op ons partnerschap en co-creatie, samen werken wij aan een gemeente waar mensen zich inzetten voor elkaar, elkaar kunnen ontmoeten en samen activiteiten ontplooien.
  • U treft ons niet alleen aan in het gemeentehuis. U kunt ons uiteraard ook benaderen als u ons ziet in uw wijk.
  • Uw privacy is gewaarborgd.
  • Uw klacht of bezwaarschrift wordt snel en, wanneer mogelijk, informeel afgehandeld.
  • Uw ideeën en suggesties zijn nodig om onze dienstverlening te blijven verbeteren.
  • We leren van onze inwoners en monitoren continu de kwaliteit van onze dienstverlening.

Bezoek

  • U kunt langskomen voor het bijwonen van een raadsvergadering, voor het bezoeken van een wethouder of onze burgemeester, om een tentoonstelling te bekijken of om een krantje te lezen. U bent welkom!
  • U kunt zelf een afspraak bij één van onze balies inplannen op een moment dat u het beste uitkomt. Hiervan ontvangt u een bevestiging per sms en ontvangt u een herinnering op de dag zelf.
  • U kunt voor het afhalen van aangevraagde paspoorten, identiteitskaarten, rijbewijzen, gehandicaptenparkeerkaarten en gezondheidsverklaringen 75+ zónder afspraak terecht bij onze speciale snelbalie.
  • U ervaart voldoende privacy.
  • U kunt een afspraak maken met het sociaal team of het CJG in uw wijkcentrum.

Contactformulier

  • U krijgt dezelfde dag automatisch een ontvangstbevestiging en u ontvangt zo snel mogelijk en uiterlijk binnen 5 werkdagen een inhoudelijk antwoord op uw vraag.
  • Als dat niet mogelijk is, dan ontvangt u binnen 5 werkdagen een bericht waarin wij aangeven op welke termijn u antwoord mag verwachten. 

Telefoonnummer 14 030

  • U wordt snel te woord gestaan en wij proberen uw vraag direct te beantwoorden.
  • Als dat niet mogelijk is, wordt u binnen 2 werkdagen teruggebeld met een antwoord of geven wij u aan wanneer u het antwoord kunt verwachten.

Social media

  • U kunt via Twitter of Facebook 24 uur per dag, 7 dagen per week uw vraag, melding of opmerking kwijt.
  • U krijgt binnen 1 werkdag een reactie op een vraag of melding: dat kan een inhoudelijk reactie zijn of een bericht waarin wij u vermelden op welke termijn u een antwoord mag verwachten.

Post

  • U krijgt binnen 5 werkdagen een ontvangstbevestiging.
  • U ontvangt zo snel mogelijk en binnen 10 werkdagen een inhoudelijk antwoord. Mocht het antwoord meer tijd vragen, dan vermelden wij op welke termijn u een antwoord mag verwachten.

Onze medewerkers

  • Staan u altijd vriendelijk en behulpzaam te woord.
  • Zijn altijd benaderbaar en toegankelijk.
  • Helpen u snel en accuraat.
  • Houden u op de hoogte van het proces van beantwoording.
  • Helpen u denkend vanuit mogelijkheden in plaats van beperkingen.

Website

  • De informatie is correct, actueel, begrijpelijk, makkelijk vindbaar en voor iedereen toegankelijk.
  • U vindt de belangrijkste informatie: van trouwen tot sporten, van kinderopvang tot parkeervergunningen en van afval tot het ondernemersplein.
  • Wij vermelden bij de informatie over onze producten en diensten, zoals het aanvragen van een paspoort of een bouwvergunning, wat u nodig heeft om een aanvraag in te dienen, wat de kosten daarvan zijn en hoelang de procedure duurt.
  • U treft veel eDiensten en producten digitaal aan.

Chatbot

  • U vindt 24/7 op de meeste eenvoudige vragen direct een antwoord.
  • U kunt via livechat met één van onze medewerkers chatten. U krijgt dan direct een antwoord op uw vraag, of er wordt uitgelegd wanneer u een antwoord kunt verwachten.