Identiteitskaart

Een identiteitskaart vraagt u persoonlijk aan. Maak hiervoor een afspraak. Bij een identiteitskaart voor een kind moet hij of zij ook aanwezig zijn.

De identiteitskaart ligt na 6 werkdagen voor u klaar. De nieuwe identiteitskaart kunt u zelf ophalen of laten bezorgen.

Voorwaarden

De aanvrager:

  • heeft de Nederlandse nationaliteit
  • staat ingeschreven in de gemeente Zeist
  • is bij de aanvraag en het ophalen van het document aanwezig

Meenemen

  • alle huidige en verlopen paspoorten en identiteitskaarten die u nu hebt
  • 1 pasfoto in kleur die voldoet aan de eisen (de pasfoto mag maximaal 6 maanden oud zijn)
  • alle buitenlandse reisdocumenten, als u naast de Nederlandse nationaliteit nog een andere nationaliteit heeft
  • bankpas of contact geld

Jonger dan 12 jaar? Neem dan ook mee:

  • ingevulde en ondertekende toestemmingsverklaring (pdf, 59 KB) - gebruik per kind een apart formulier en kruis slechts 1 document aan)
  • geldig rijbewijs, identiteitskaart of paspoort van de gezaghouder(s) of kopie met de handtekening en de datum vermeld

Let op: Wij adviseren u om uw pasfoto's door een vakfotograaf te laten maken. In het gemeentehuis staat geen pasfotocabine.

Coronavirus

Door de coronacrisis plannen we alleen dringende afspraken in. Maak een afspraak als uw identiteitskaart binnen 3 weken verloopt.

Overige klanten vragen we om te wachten met het maken van een afspraak.

Afspraak maken identiteitskaart

Aanvragen Ophalen

Voor een gestolen of verloren identiteitskaart lees de informatie hieronder en maak daar uw afspraak.

Kosten en geldigheid

Scroll de tabel om meer te zien
Type identiteitskaart Kosten 2020 Geldigheid
Voor personen van 18 jaar en ouder € 58,30 10 jaar
Voor personen tot en met 17 jaar € 30,70 5 jaar
Extra administratiekosten spoedaanvraag € 49,85 -

U betaalt deze kosten bij de aanvraag, niet bij het afhalen. U kunt in de publiekshal (bij voorkeur) met pin of contant betalen.